středa 8. října 2014

Čapkova Strž

Když jsme přijeli na místo, bylo to, jako bychom se vraceli v čase. Pozemek pana Čapka je rozlehlý a upravený, jako by ho vytvářely spousty umělců po celém světě.

Z přednášky jsme se dozvěděli, že Karel Čapek byl skvělý zahradník a měl rád, když všechno mělo nějakou úpravu. Mohli jsme se všimnout například pergoly, která byla do detailu postavena podle vize váženého spisovatele. Vzpomínám si, že jsem zahlédl mloky, kteří byli připevněni ke stěnám, a dokážu si představit, že mu je někdo věnoval jako dárek, aby poukázal na významné dílo „Válka s mloky“.

Dům manželů Čapkových působí trochu ponuře, na některých místech jsem měl pocit, že zažívám historii, která se tu odehrávala a o které se učíme ve škole. Někdy jsem měl před očima i život, který se v oné vile žil. Byl plný radosti a štěstí, odpočinku a úsměvu, lásky. Nejvíc se mi líbilo podkroví, kde bylo několik místností, originální prvotřídní nábytek a předsíň s výhledem na rybník.

Další místnost, která mě zaujala, byla pracovna pana Čapka, kde měl ve skříni uložené knihy, které četl. Dovnitř bylo špatně vidět, ale když jsme byli bystří, mohli jsme je spatřit. Byl to zvláštní pocit koukat na skoro 100 let staré knihy!

Osobnost pana Čapka je velmi zajímavá. Líbí se mi idea, kterou chtěl vnést do svého sídla ve Strži. Z celého místa na mě působilo kouzlo a krása, kterou obdivuje mnoho lidí, stejně jako spisovatele samotného. Z exkurze jsem si odnesl mnoho a jsem moc rád, že jsem se ji mohl zúčastnit!

Fotogalerie je k dispozici zde.

Milan Vlach, I3.C (školní rok 2014/2015)

Žádné komentáře:

Okomentovat