Ve dnech 24. 10. 2019 a 5. 11. 2019 se na naší škole pořádala odborná soutěž NAG na Úžlabině 2019, která byla zaměřena jednak na oblast počítačového hardwaru a softwaru, jednak na oblast počítačových sítí. Soutěž byla určena pro žáky 3. a 4. ročníků oboru Informační technologie a byla realizována ve dvou kategoriích:
- PC hardware a software – kategorie pro žáky 3. ročníků oboru informační technologie
- Počítačové sítě – kategorie pro žáky 4. ročníků oboru Informační technologie.
Kategorie PC hardware a software:
Soutěž v této kategorii probíhala ve dvou kolech: teoretickém a praktickém. Teoretického kola, které trvalo 60 minut, se zúčastnili všichni žáci, pro které byl připraven test o 80 otázkách. Test byl připraven a následně provozován v e-learningovém prostředí NetSpace, které je součástí e-learningového prostředí dodávaného v rámci programu Cisco Networking Academy Program. Na základě výsledků testu v teoretickém kole postoupili čtyři nejlepší žáci do praktického kola (praktické části soutěže). Tito soutěžící se losováním rozdělili do dvojic a následně v praktickém kole po dobu 120 minut řešili praktické zadání opět z oblasti PC hardwaru a softwaru. Po skončení praktického kola soutěže pak soutěžící obhajovali před porotou svoje řešení soutěžního zadání.
Kategorie Počítačové sítě:
V kategorii Počítačové sítě se soutěž rovněž skládala ze dvou kol: teoretického a praktického. V této kategorii se však obou kol zúčastnili všichni přihlášení účastníci. Teoretické část soutěže trvala 60 minut a soutěžící v ní vypracovávali test z oblasti počítačových sítí, konkrétně se testovaly znalosti z obsahu kurzů CCNA 1 a CCNA 2 vyučovaných ve škole v rámci programu Cisco Networking Academy. Samotné testování probíhalo opět v prostředí NetSpace (viz výše). Po absolvování teoretického kola soutěže následovalo praktické kolo soutěže, v němž byla pro účastníky soutěže připravena komplexní topologie sítě, kterou měli soutěžící v časovém limitu 120 minut nakonfigurovat tak, aby byla plně funkční. Praktická část soutěže probíhala v prostředí simulačního programu Packet Tracer. Tento program má škola k dispozici rovněž díky zapojení do programu Cisco Networking Academy.
Vyhodnocení a závěr soutěže:
Po vyhodnocení teoretické a praktické části soutěže a sečtení výsledků z teoretického a praktického kola pro jednotlivé soutěžící následovalo vyhlášení výsledků soutěže a předání cen.
Výsledky soutěže
Kategorie PC hardware a software
Pořadí
|
Příjmení a jméno
|
Počet bodů
(max. 200bodů)
|
Cena
|
1.
|
Pecháček
Vít
|
197
|
Arduino
Uno
|
2.
|
Hořánek
Vojtěch
|
193
|
Raspberry
Pi 4B/4GB Desktop Kit, malinový/bílý
|
3.
|
Digrín
Filip
|
182
|
MIKROTIK
RBD52G-5HacD2HnD-TC
|
4.
|
Horčík
Martin
|
172
|
Arduino
Starter Kit (EN)
|
Kategorie Počítačové sítě
Pořadí
|
Příjmení a jméno
|
Počet bodů
(max. 200bodů)
|
Cena
|
1.
|
Koc
Matyáš
|
176
|
Raspberry
Pi 4B/4GB Desktop Kit, malinový/bílý
|
2.
|
Vondráček
Jakub
|
162,9
|
MIKROTIK
RBD52G-5HacD2HnD-TC
|
3.
|
Svozil
Vojtěch
|
118,9
|
Arduino
Starter Kit (EN)
|
4.
|
Mayer
Daniel
|
93,4
|
Arduino
Uno
|
Závěrečné zhodnocení soutěže
Soutěže se zúčastnila přibližně třetina všech žáků 3. a 4. ročníků oboru Informační technologie. Výsledky přihlášených žáků potvrdily velmi slušnou úroveň jejich znalostí. Všichni žáci, kteří postoupili, popřípadě absolvovali praktickou část soutěže, pak prokázali i vysokou úroveň praktických dovedností. Žáci soutěž jako takovou hodnotili kladně. Navíc díky této soutěži měli možnost porovnat úroveň svých znalostí se znalostmi spolužáků stejného ročníku.
David Čepička
Dobrý den, děkuji za tenhle článek. Možná to vypadá jen jako vyhlášení soutěže, ale jelikož mě amatérsky zajímá i správa počítačových sítí, tak to pro mě hodně znamená. :) Ale nechci být patetický. Já obecně se rád podobných hackathonů účastním velmi rád. Buď jako soutěžící nebo třeba jako dobrovolník a organizátor. ;-)
OdpovědětVymazat