středa 25. února 2015

Zvláštní objev v americkém Portlandu, oblast uzavřela armáda. Máme se bát?

Svět je plný zajímavých, někdy možná i děsivých jevů a záhad, které se leckdy mohou zdát jako nevysvětlitelné. Ryan Jones, obyčejný Američan a rodák z města Portland, se o tom 25. ledna 2015 mohl přesvědčit sám. Během jedné ze svých  pravidelných procházek krátce po svítání zaznamenal lehké otřesy.

„Ze začátku jsem si myslel, že to bylo zemětřesení. Víte, tady v Oregonu jsou celkem běžná. Otřesy byly slabé, tak jsem tomu nevěnoval pozornost, “ vzpomíná na událost sám Ryan.

Podle jeho slov se však otřesy s každým jeho dalším krokem měnily, jako by snad vycházely z nějakého zdroje a on se k němu postupně blížil. Ryan tedy brzy podlehl, sešel z cesty a „následoval“ lehké otřesy hlouběji do lesa. Za vinu to dává své zvídavé povaze.

„Řeknu vám, po chvilce mi došlo, že tohle není zemětřesení. Tyhle otřesy...byly až moc pravidelné. Chci říct, rozhodně nepatřím mezi nějak moc paranoidní lidi...,ale něco mě stále nutilo říkat si, že tohle není náhoda.“

To, co však brzy našel, nečekal ani on sám. Podivný kovový poklop v zemi, z lesklého materiálu, který Ryan nebyl schopen určit.

„Nejdřív mi to vyrazilo dech. První, co mě napadlo, byla armáda. Možná je to nějaký starý vojenský bunkr nebo sklad, však víte. Ale když jsem se podíval pozorně...ne. Tohle rozhodně nebyla armáda. A hlavně ty otřesy, o kterých jsem mluvil, vycházely přímo z té...věci...,“ vysvětluje Ryan.

Poklop byl kruhového tvaru, v šedé barvě a s oranžovými rýhami. Ryan bez přemýšlení zavolal do kanceláře šerifa a objev nahlásil. Na místo byl vyslán vědecký tým, který krátce po příjezdu vyzpovídal Ryana a poté se začal zabývat podivným objevem.

„Ani nevím, co se stalo. Nebo kolik času uplynulo. Pamatuju si jen to, že se už začalo stmívat a přesně to byla chvíle, kdy na místo dorazila první armádní vozidla. Do půlnoci dorazilo ještě mnoho dalších. Vážně nevím, jak to dělají, ale začali kolem stavět stany a podobné věci a za chvíli z toho byla úplná základna!“ říká pobaveně Ryan.

Jakmile byla oblast zajištěna, Ryan byl podroben dalším několika výslechům a dokonce byl donucen podepsat smlouvu o mlčenlivosti. Domů byl propuštěn ve dvě hodiny ráno dalšího dne.

„Když jsem se vrátil domů, neměl jsem energii. Prostě jsem lehnul do postele a spal jsem. Ale když jsem se ráno probudil...,tak mi to nedalo a musel jsem o tom přemýšlet. Řeknu vám, nic z toho nechápu...otřesy, zvláštní poklop, uzavřená oblast, všechny ty tajnosti, armáda...je tam snad něco nebezpečného?“ kroutí Ryan nechápavě hlavou.

Je tedy jasné, že v Portlandu se něco děje – a nejen tam. Našemu týmu se podařilo zjistit, že podobná hlášení o otřesech a následném nalezení pochybných objektů se na území USA za posledních dvanáct měsíců objevilo rovnou dvacet pět. Jak to tak vypadá, někdo nám zřejmě neříká pravdu a snaží se celou situaci držet mimo veřejnost. Nám se podařilo získat pár odpovědí od Dr. Kylea Rotha, vedoucího člena výzkumného týmu, který prověřuje tyto mimořádné události.

„Zatím nemůžeme nic říct s jistotou, ale na základě různých měření a skenů jsme zjistili, že na každém místě incidentu se nachází složitý systém podzemních průchodů, které jsou z 97% vytvořeny uměle, nejedná se tedy o přírodní jev. Na otázku, co by to mohlo znamenat, se náš tým snaží najít odpověď. Co se týče otřesů, zjistili jsme, že uvnitř těchto komplexů se nachází jakýsi zdroj energie, který z neznámého důvodu pravidelně pulzuje a způsobuje tedy lehké otřesy. Nic dalšího nevíme. Je mi líto, ale to je vše, co vám mohu prozradit. Už tak jsem toho možná řekl příliš...,“ ukončil Dr. Kyle náš rozhovor.

Na základě těchto událostí se začaly objevovat nejrůznější teorie a je tedy jen otázkou času, než se zprávy o těchto incidentech dostanou na veřejnost. Zdá se však, že armáda ve spolupráci s předními vědeckými týmy postupně zajišťuje jednotlivé oblasti. Co to tedy znamená? Může nám hrozit nebezpečí? Jsou tyto objevené podzemní komplexy pouze pozůstatkem z doby válečné, nebo je za tím něco víc? Situaci pro vás budeme nadále monitorovat.

Lukáš Cimr, I3.C

Poznámka: Jedná se o domácí úkol z předmětu ČJL na téma reportáž.

2 komentáře:

  1. To si trochu protiřečí ne? Musel jsem dokonce podepsat smlouvu o mlčenlivosti, ale vše detailně popíšu... Poněkud absurdní!

    OdpovědětVymazat
  2. Může se jednat pouze o vytržení z kontextu, kdy onen Ryan bude později pronásledován. Následky neznáme, takže v tomto případě bych to příliš nehrotil :-)

    OdpovědětVymazat