pátek 6. února 2015

Lyžařský kurz 2015

V sobotu 17. ledna v 15:30 jsme se sešli před školou. Když přijel autobus hokejového týmu Tábor, říkali jsme si, jestli je to pro nás. A opravdu bylo. S pomocí řidiče Karla jsme naložili zavazadla, lyže a snowboardy a vyrazili jsme. Asi bych měl zmínit profesory, co s námi jeli. Byli to: pan profesor Sláma jakožto vedoucí zájezdu, paní profesorka Matoušková, která se starala o naše zdraví a pan profesor Rondzik. Samozřejmě i zmiňovaný řidič pan Karel.

Naše první zastávka byla v Benešově, kde jsme nabrali zbytek posádky. Do penzionu Kobylnice jsme dorazili za tmy a hustého sněžení. Nestihli jsme se ani ubytovat a už jsme šli na naší první večeři. Za sebe musím říci, že v penzionu vařili moc dobře. Po večeři jsme si vyslechli pravidla a poučky o správném lyžování. Večerka byla ve 22:00, budíček už v 7:00 a snídaně pak v 7:30. Odjezd do Rakouska byl v 8:00.

Cesta na Hochficht trvala asi hodinku. Po příjezdu jsme obdrželi čtyřdenní permice a vyjeli. Byli jsme rozděleni do tří skupin. Dvě skupiny lyžařů a jedna snowbordystů. Lyžování bylo dobré, svahy byly hezky upravené. Podmínky pro začátečníky byly velmi dobré. V poledne jsme sjeli zpět k autobusu pro bagetu, sušenku a ovoce. Následně jsme si šli odpočinout a ohřát se do restaurace. Po řádném odpočinku jsme se vrátili na svah. V 16:00 jsme se sešli u autobusu a vrátili se zpět na chatu, kde nás čekala večeře a klid na lůžku. Tento program se opakoval až do úterka, kdy měl být odpočinkový den.

Tedy nevím, co na něm bylo odpočinkové. Dopoledne jsme vyrazili na běžky. Po deseti náročných kilometrech nás čekal zrádný sjezd Lipenské sjezdovky. Odpoledne jsme se pak vydali do bazénu. Musím říci, že po tomto dnu jsem byl mnohem více unavený než po dnu stráveném na lyžích. Ve středu jsme byli rádi, že se můžeme vrátit na lyže a snowboardy.

Čtvrtek byl asi nejhezčí den. Krásně svítilo sluníčko a bylo příjemně. Poslední den strávený na sjezdovce jsme si pořádně užili. V pátek ráno nás čekal už jen úklid pokojů a hurá domů. Přechod z krásně zasněžené krajiny do deštivé Prahy nebyl moc hezký, ale co se dalo dělat. Lyžařský kurz jsme si moc užili, zažili jsme spoustu zábavy, naučili jsme se něco nového a seznámili jsme se s novými lidmi. Jestli budu mít příští rok příležitost, určitě zase moc rád pojedu.