pondělí 4. ledna 2016

INTELLECTUAL PROPERTIES

V pondělí 23. listopadu se naše skupina designérů ze třídy L4.D a I3.B kolem poledních hodin vypravila do bývalých prostor prvorepublikového Vilímkova nakladatelství a knihkupectví na Národní třídě v Praze, kde se dnes nachází galérie Václava Špály. Přestože byla galerie zřízena téměř před 60 lety, je stále velmi vyhledávanou a v současné době se věnuje hlavně prezentaci umění žijících českých autorů.

Ve výstavní síni byly vystaveny obrazy Hynka Martince. Tento mladý autor, kterému je 35 let a nyní žije v Londýně, se zabývá realistickou malbou. Na výstavě jsme měli možnost vidět převážně různá zátiší s ovocem, lidmi a zvířaty. Všechny obrazy na mě působily velmi realisticky. Nejprve jsem si myslela, že se jedná o umělecké fotografie, až při pohledu z blízka jsem poznala, že jde o ručně malované obrazy. Na nich autor zobrazuje zcela moderní objekty z jedenadvacátého století, digitální rádio, tablet apod. Z velké části se jednalo o olejové malby, které byly proložené tužkou kreslenými skicami. Obrazy na mne působily jemně a čistě. Byly vykresleny s jemnými detaily. Na některých jakoby se zastavil čas, jako když stiskneme spoušť fotoaparátu. Výjevy na obrazech byly někdy zasazeny do tajemného prostředí, které ve mně vzbuzovalo napětí. Vyhotovit fotografický obraz jemnými tahy štětce a nanášením barev do několika vrstev, vyžaduje podle mého názoru velkou dávku umění a trpělivosti. Obdivuji, že takovéto malby dokáže někdo vytvořit.

Celkově na mě výstava zanechala hluboký dojem a jsem ráda, že jsem ji mohla navštívit.


Veronika Baštová, L4.D a Tamara Schreiberová

Žádné komentáře:

Okomentovat