středa 17. dubna 2019

Hackaton – Smart City

Každý správný pedagog ví, že ve výuce je důležité spojit teorii s praxí neboli oživit suchopárný výklad následnou akcí. Ačkoliv máme v běžném rozvrhu mnoho praktických cvičení a názorných ukázek, projekt Hackaton mi ukázal praxi v novém světle. Projekt Hackaton měl za účel naučit české a německé studenty spolupráci na vylepšení města pomocí automatizace.¨


Projekt zabral jeden týden, přičemž první den sloužil k seznámení německých studentů se školou a našemu seznámení s Němci a již od druhého dne jsme utvořili skupiny a začali pracovat na Smart City.

Já osobně jsem měl to štěstí a pracoval se dvěma velice sympatickými Němci – Batuhanem a Steffanem, avšak jsem byl při prvním setkání zaskočen jejich věkem. Očekával jsem chlapce ve věku 17–19 let, zatímco ve skutečnosti bylo nejmladšímu Němci nejméně 20 let. Komunikovali jsme především prostřednictvím angličtiny, což bylo pro mě daleko lepší procvičování než vyplňování cvičení v učebnici, navíc Němci uměli anglicky velice dobře, takže se jazykové problémy v naší skupině vůbec nevyskytovaly.


Pracovali jsme na inteligentní klimatizaci s integrovaným detektorem ohně a LCD displejem na ukazování teploty a vlhkosti vzduchu. Vybrali jsme téma, stáhli příslušný software, provedli simulaci celého výrobku, napsali program a zároveň jsme zapojili potřebné komponenty, a nakonec připravili prezentaci celého výrobku.

Pro mě bylo velice osvěžující účastnit se projektu Hackaton. Využil jsem v něm znalosti ze školy, jak z odborné stránky, tak ze stránky jazykové přípravy, stejně tak jistou dávku vynalézavosti a rétoriky. S Němci jsme neměli sebemenší konflikt, ba naopak, jsme zůstali přátelé i po skončení celého projektu. Naše škola nám poskytla veškeré vybavení, které jsme si mohli přát, stejně tak nám nechala přístup k pracovišti i v odpoledních hodinách, abychom mohli pracovat na projektu pro případ, že bychom byli ve skluzu.


Bylo mi velkým potěšením se účastnit projektu Hackaton a dostal-li bych možnost se znova účastnit, rozhodně bych ji využil.

Více fotografií je k dispozici na našem facebooku.

Daniel Blažanin, E3.A

Žádné komentáře:

Okomentovat