středa 6. března 2013

Exkurze do Štefánikovy hvězdárny


Autor: Tomáš Kolínský, I1.B
Dne 5. 2. 2013 se konala exkurze do Štefánikovy hvězdárny na Petříně. Účastníkem jsem byl já a skoro celá třída I1.C. Sraz byl v 10:00 před hvězdárnou, což mi dávalo možnost se prospat o něco déle. Spánek přišel vhod, a tak jsem mohl využít energii do své pozornosti na hvězdárně. Na Petřín jsem dojel se třemi kamarády. Sraz jsme měli poměrně brzy. Když jsme přijeli pod Petřín, tak nám zbývala hodina času. Po nějaké době, kdy jsme stoupali na Petřín, nám zbyl ještě nějaký čas, a proto nám nezbývalo nic jiného než čekat.

Naše a druhá třída, která s námi byla na exkurzi, se pomalu shromažďovala. Paní profesorky, které nás měly na starost, zaplatily vstupné. Exkurze mohla začít. Instruktorka nás zavedla do menšího sálu s plátnem a řekla nám obsah exkurze. Jako první jsme měli sledovat dokumentární film. Z filmu jsme se dozvěděli něco málo o Merkuru, Venuši a Marsu. Spousta účastníků sledovala film s takovým zájmem, až nakonec usnula. Já sám jsem byl málem mezi nimi. Po filmu se instruktorka vrátila do místnosti a ptala se nás, jestli nemáme otázky. Otázky padly dvě. Jestli je známá existence jiné rasy a co je strunová teorie? Otázky položili mí dva spolužáci, kteří seděli hned po levé straně vedle mě. Proto se potom většina očí upírala na mne. Někdo asi čekal, že budu pokračovat v otázkách. Já však hrdinně mlčel, a tak jsme se mohli jít podívat na dalekohled.

Byli jsme rozděleni na dvě skupiny podle tříd. Má třída šla na řadu jako druhá. Měli jsme možnost prohlédnout si galerii. Po pozorné prohlídce galerie přišla řada i na nás. V kopuli bylo celkem chladno. Ze začátku jsem vnímal, ale zima, která na mne doléhala, když jsem do ní vstoupil z teplé budovy, byla v ten okamžik krutá. Když jsem si myslel, že už půjdeme zpátky do tepla, začal se můj spolužák vyptávat na spoustu věcí. Chvíli jsem měl dojem, že chce napsat vlastní knihu, ale přesto jsme nakonec zašli zpět do tepla. Na to však navazovala naše poslední část a tím byla prohlídka hlavní kopule. Zde jsme se dozvěděli zase trochu informací a pak hajdy domů.

Radek Gabriel, I1.C (školní rok 2012/2013)

Žádné komentáře:

Okomentovat