pátek 1. listopadu 2019

Poznávací zájezd do Velké Británie

1.den_Cesta
V neděli jsme se sešli před budovou školy. Emoce byly stejně rozdílné jako i žáci z různých tříd. Většinu ale spojovalo jedno – neznámá cesta do zahraničí, nová místa, jiný život, jiní lidé. V 13:45 jsme vyrazili. Cesta z Prahy do Plzně nebyla ničím výjimečná. V Plzni do autobusu nastoupila paní průvodkyně, která náš zájezd udělala pestřejší a informativnější. Dále naše cesta pokračovala přes Německo. Projížděli jsme Norimberkem a Frankfurtem. Kolem jedenácté večer jsme dorazily do Holandska a pak pokračovali přes Belgii. Kolem čtyř hodin ráno jsme dorazili do francouzského města Calais (viz obr.). Zde jsme měli obrovské štěstí a vypluli jsme na trajektu o hodinu dříve, než se plánovalo. Už bylo skoro pět hodin ráno, když jsme dosáhli břehů Anglie.

2.den_Příjezd
Do Londýna zbývalo ještě tři hodiny cesty. Většina žáků tuto dobu prospala. Kolem deváté hodiny ráno jsme dorazily na parkoviště vedle stadionu O2. Po vyfotografování budovy jsme se vydali do centra města. Zde jsme měli zařízenou dopravu jiným autobusem, takže jsme si prohlédli většinu památek města. První zastávka byla vedle katedrály sv. Pavla (viz obr.). Dále následovala okružní jízda centrem města. Zastavili jsme se na Trafalgarském náměstí, kde jsme měli možnost vidět královský průvod s královnou. Potom jsme měli menší pěší procházku na Hyde Park, kde jsme získali dvě hodiny volného času na suvenýry a jídlo. Posledním místem, které
jsme navštívili, byl stadion Arsenal. Kolem páté hodiny jsme se vrátili na parkoviště a vyjeli do Oxfordu. V osm deset jsme přijeli a žáci se zabydleli v hostitelských rodinách.

3.den_Stratford
Ráno před osmou hodinou jsme snídali v rodinách a dostávali „obědové balíčky“. V osm nás vezl autobus na výuku s rodilými mluvčími. Byla to velice dobrá zkušenost. Výuka trvala čtyři hodiny s přestávkami. V tento den jsme se měli dostat do Stratfordu – rodiště Williama Shakespeara. Do tohoto malebného
městečka jsme přijeli kolem druhé hodiny odpoledne. Navštívili jsme dům, ve kterém bydlel a zemřel proslulý dramatik. Následovně nás čekala menší procházka po městu a návštěva kostela sv. Trojice (viz obr.), kde je Shakespeare pochován. Dále jsme prošli malým parkem a vyšli na menší náměstí, kde jsme měli rozchod. Okolo šesti hodin večer nás autobus přivezl zpátky do Oxfordu.

4.den_Jaguar
Začátek dne probíhal stejně jako i třetí den, s tím rozdílem, že se vyučovalo pouze do deseti hodin ráno. Potom jsme jeli do továrny na výrobu aut značky Jaguar u města Birmingham. Zde se bohužel nesmělo fotografovat, ale zato byla prohlídka velice zajímavá. Viděli jsme výrobu aut počínaje karoserií a končící testem na voděodolnost. Zpáteční cesta byla delší, než se čekalo, takže jsme dojeli zpátky až za tři hodiny.

5.den_Oxford
Tento den bylo navštívit centrum samotného města Oxford. Tento den byl významný také tím, že to byl poslední den výuky. Po skončení výuky ve dvanáct hodin jsme dostali diplom o absolvování anglického jazyka v Oxfordu a pak nás autobus zavezl do centra města. Viděli jsme starou radnici a měli příležitost se projít po obchodnímu centru během rozchodu. Potom jsme šli na prohlídku slavné Oxfordské univerzity (viz obr.). Spatřili jsme nejen budovu z vně, ale i vnitřní interiér některých jídelny a kostela. Prošli jsme si nádvoří a otevřené chodby lemované gotickými sloupy.

6.den_Londýn
Poslední den v Anglii začal velice brzy. Ráno jsme se rozloučili s rodinami a už v sedm se vydali na cestu do Londýna. Kolem deváté je se zastavili u Greenwichského parku. Když jsme ho prošli, otevřel se nám krásný výhled na Londýn. Sešli jsme dolů k řece Temži a nastoupili na loď, která nás dopravila až k ulici White Hall. Tato ulice je lemována budovami vlády Velké Británie, a to působilo vznešeně a vážně. Všude stála policie, kavalerie a památníky padlým první a druhé světové války. Prošli jsme mořem lodí a pak jsme zabočili do parku sv. Jamese, který je poměrně rozlehlý a žije v něm velké množství druhů vodních ptáků a hodně veverek. Po zhlédnutí Buckinghamského paláce jsme vydali k China Town, kde jsme měli rozchod. Večer jsme se vrátili lodí k autobusu a pak jeli domů.

7.den_Návrat
Zpáteční cesta nám přišla kratší. Kolem desáté hodiny jsme podpluli Lamanche a pak jeli celou noc přes Německo. V 13:00 jsme dorazili ke škole, a tak náš poznávací zájezd skončil.